Profillänk på Facebook

Johan Haraldssons Facebook-profil

tisdag 10 februari 2009

Stridsledningsbefäl?!


Tjo!



För cirka två år sedan klev Mr Johan ur hemvärnet och la bössan på hyllan(läs lämnades in till försvarsmakten).
Nu kom förfrågan från kompanichefen till inlandets insatskompani, där man vill ha in mig igen. För min snälla fd plutonchef avregistrerade inte mig i organisationen, utan satte mig som vilande. Haha, han hade en god baktanke där, vilket jag aldrig reagerat över sedan jag avrustade mig själv.

I alla fall så står jag i valet och kvalet om att sätta mig som Stridsledningsbefäl i insatskompanistaben. Detta låter inte så fränt egentligen, men eftersom jag är en mer strategisk och tänkande människa än ute å kryper i leran så fastna jag för tanken iaf. Även om jag inte alls tvekar att krypa i leran om jag måste ;)

Stridsledningsbefälen samordnar kompaniets rörelse i strid tillsammans med hundtjänstbefälet, kompanichefen och ställföreträdande kompanichef.

Vilken slump att min gamla plutonchef råkar vara Stf kompanichef? Eller inte... :)

Jag skall fundera några dagar och tänka över beslutet. För beslutet kräver rätt mycket tid, vilket jag eg. inte alls har. Detta är ett dilemma som egen företagare får leva med.

Jag återkommer med beslutet någon gång i framtiden.....

" Dras jag mot försvarsmakten pga intresse, eller på grund av känslan att vilja försvara landet?!"


/Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar