Profillänk på Facebook

Johan Haraldssons Facebook-profil

lördag 14 februari 2009

En bra dag på jobbet!


-En bra dag på jobbet


Hej!

Idag är det lite småkallt, -18 grader när jag vaknade men det blir varmare.
Ibland har man tur att man jobbar med det man gör. Snöskotern är ett omtalat fordon, men jag lovar, det finns inget roligare!

Det ger en enorm frihetskänsla att just kunna ta sig var som helst. Att det finns skoterleder som istort sett tar dig hem till dörren i stan. Dessutom är det massor med snö här nu. Det är nog närmare en meter djup snö här utanför.

Galen norrlänning som man är, så vill man ha ännu mer snö. Det är så mysigt med stora snöhögar, knarrande under skorna när man går och det vita guldet som lyser upp hela omgivningen även när det är mörkt ute.

Jag förstår att vintern bara är ett mörker för alla som inte upplever denna sorts vinter som vi har här uppe. Torr snö, isiga vägar och inget salt alls. Det är underbart jag lovar!

Idag ska jag ta en skotertur på ett par timmar, bara åka ut och känna friheten och lugnet. Stanna av på en myr ute i skogen och lyssna på tystnaden. Det enda som hörs är vinden om man har otur. Att uppleva tystnaden i dess form, är skrämmande för många. Folk som alltid har buller och oljud omkring sig, får nog lätt panik när det är helt tyst.

Att vintrarna skulle bli sämre har då inte slagit in, det har snarare blivit bättre vinter nu än någonsin. Åt pipsvängen med allt snack om global uppvärmning och varmare vintrar. Vi har haft kallt som tusan hela vintern egentligen.

Nä, på med skoterkläderna och ut i naturen!

Tjofräs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar