Profillänk på Facebook

Johan Haraldssons Facebook-profil

söndag 20 maj 2007

Tjej som stenas till döds....

Efter att fått se videon över hur en försvarslös tjej på 17 år blir stenad till döds av nio män, så måste jag säga att jag är glad över var jag bor nu.

Vad håller denna del av världen på med? Det verkar som människoliv inte är värda ett dugg i deras ögon. Där man slår ihjäl folk för att dom träffar "fel" personer. Dessutom har man ett "polisväsende" som tittar på och inte gör något. Jag tycker bara synd om folk som måste leva i denna barbariska värld, precis som vi gjorde på stenåldern.... Jag kan inte ens tänka mig att de va så på stenåldern.

Vad ska vi göra åt detta då? Kommer det hjälpa att "västvärlden" är där och försöker skapa ordning?! Enligt mig, knappast! Jag tror det måste få ske en självrensning på något sätt. För vad händer om vi låter dom hålla på som dom gör? Ja kanske börjar man ta till drastiska åtgärder så som nukleära, biologiska och kemiska stridsmedel. Frågan är ändå om detta går att undvika?

Jag känner personligen att man blivit avtrubbad på något vis. Det rapporteras om 10, 50 och 100 döda varje dag i olika händelser, och man höjer snart inte ens på ögonbrynen åt de som händer. Dör en människa här i sverige så står det genast en notis i lokaltidningen. Jag skulle vilja se lokaltidningarna i irak, eller varför inte tala om rikspressen där....

Nej, dags att kanske börja ta detta på allvar och AKTA sig för vad denna del av världen håller på med. Med detta avslutar jag blogginlägget, genom att publicera en länk till filmen där den 17-åriga tjejen stenas till döds. Denna länk går till en utländsk organisation som publicerar detta för att ge vetskap om hur det fungerar i denna del av världen. Är du känslig, bör du inte titta, jag blev illamående!

Filmen - Tjej som stenas till döds i Irak

Nyheten i Aftonbladet:
Aftonbladet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar