Profillänk på Facebook

Johan Haraldssons Facebook-profil

onsdag 23 maj 2007

Dagens pryl - ett nytt tema

Varför är många besatt av prylar, materiella ting som ofta är svindyr och väldigt opraktiska?!
Jag är en av dom som är lite inne på detta med prylfixering. För min del handlar det ofta om design, fascinerande elektronik och även udda saker.

En gammal kollega på det arbete jag har nu, hade definitionen på vad en pryl är:

  • Den ska ha ett coolt namn
  • Den ska ha ett snävt användningsområde
  • Den ska vara svindyr
  • Den ska se cool ut

Det va definitionen på vad en pryl är, och jag håller med till viss del. Det är ju detta man är ute efter när man köper sina prylar. Jag kommer framöver presentera en pryl varje dag, som kommer presenteras med bild och text(motivering)

Dagens pryl:
Spegel med inbyggd digital väderstation.
Denna pryl heter Oregon Scientific MR238, inte det coolaste namnet. Den är dock svindyr, cool design och ett jädra snävt användningsområde.
Betyg: 4 av 5


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar