Profillänk på Facebook

Johan Haraldssons Facebook-profil

torsdag 26 april 2007

Fikarast på fjället









Då hade vi kört cirka 5 mil av dom 18 milen som ska avverkas.
Jag började provkörningen på min egen F1000 SnoPro - 07, och den är ju i toppklass.

Direkt därefter hoppade jag på en M1000 SnoPro - 08, och detta var min livs värsta upplevelse. Jag förstår varför en del handlare inte vill sälja denna maskin till dom som inte är i Colorado Springs och kör i meterdjup snö. Den upplevs helt kass på leden och inte alls rolig i hård ospårad snö. Jag rekommenderar inte denna till er som inte kör 100% lössnö i fjällterräng.

Arctic Cat TZ1 LXR, årets nyhet för touringfolket. Detta kommer att bli en succé. Här har man tagit F-seriens Twin-Spar chassie, kaross och boggie, dock har man förlängt det och gjort en superfin touringmaskin. Den har en 1056 cc 4-taktsmotor, som ger all kraft som någonsin kommer att behövas. Komforten går inte jämföra med någon annan maskin på marknaden. Jag "hamnade" med flit några minuter efter alla andra(pga toabesök i naturen), och kunde med lätthet köra i kapp dom andra som höll ca 60 km/h i snitt på den guppiga och trixiga leden Denna touring ger intrycket av kvalité och dessutom ha egenskaper för "buskörning". En komplett maskin för det acceptabla priset på 135.600 kr, och med Cat Cash bara 129.600 kr.


Sedan stannade vi för fika.......forts. följer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar